HTML

Prága 120 napban

Erasmus ösztöndíjjal fél évet töltök Prágában.

Friss topikok

Címkék

Pihenős, tanulós hét

2011.11.06. 18:31 dr.feketeleves

 Sziasztok! Ne ijesszen meg titeket a cím, nem fogok arról írni oldalak, hogy mennyit tanultam vagy aludtam. Azt egyébként is egy egyszerű emberismerettel és egy kis matekkal kiszámolhatjátok, hogy normál esetben mindig délben kelek. Lehet, hogy ez a blogom nem lesz teljesen pontos, mivel a hét elején el kezdtem hezitálni arról, hogy folytassam-e, de végül az „írjak mégre” érkezett több szavazat, tehát olvassátok!

Hétfőn reggel kikísértem a barátnőmet a buszpályaudvarra. Kicsit hezitáltam, hogy elengedjem-e, egyrészt a buszra felszálló Bulgár vendégmunkások miatt, másrészt azért mert tudtam, hogy megint nem fog átölelni senki sem sok ideig. Mivel a busz 9-kor indult, amikor becsöngettek a cseh órámra, így késtem félórát. Mire beértem a terem üres volt, végül kiderült, hogy a tanár ismét lebetegedett, tehát hazamehettem aludni. Este ismét a Propagandába mentünk. Egész sokan megjelentek az osztályból, így a miénk volt a legnagyobb asztaltársaság. Természetesen megint elég sokáig maradtunk. Míg ott voltunk meghívattam magam péntekre egy spanyol házibuliba, aztán nekiálltam beszélgetni az egyik lánnyal. Kiderült, hogy a spanyoloknál is örülten vezetnek és mindenki a másikat szidja. A gyalogos a biciklist, a biciklis az autóst és fordítva és a közlekedés, akkor a legbiztonságosabb, ha teherautóval jársz. Kiderült, hogy a spanyoloknál szerencsétlen bringások nem használhatják a járdát, csak az úttestet, viszont bicikli út az elég szar, úgyhogy csak az ül kétkerekűre, akinek elég erős a hite. Ez nyílván nincs az egész országban így, a lány asszem valahonnan délről jött. Beszélgettünk kicsit a helyi emberekről és turizmusról is. Prágában olyan sok a spanyol turista, hogy a lányt felkérték valami recepción, hogy idegenvezetősködjön, ilyen annyit adsz, amennyi jól esik alapon. A papírokról nem beszéltünk (tehát nem biztos, hogy legális), de egész fasza pénz jár érte. Nekem már nem meglepő, de nektek lehet (9€/óra). Nekem simán bejönne a dolog, de a magyar turistákból sajnos lényegesen kevesebb van és túl kedvezőek az idegenvezető programok. Az uccsó sör közben megfűztek a többiek, hogy menjünk át a szemben lévő kocsmába is (Popocafe), tehát az estém nem ért véget 11-kor. A másik kocsma előtt találtunk egy szétcsúszott lánykát, akivel megbeszéltük, hogy várja a barátait, tehát nem szorul segítségre. Később kiderült, hogy az utcán ülő, nagyon részeg lányok kibaszott jól hazudnak. Ezt onnan tudjuk, hogy az első hazainduló vitte haza a lányt a csoportunkból, kb. két óra múlva. A bár tömve volt, így kapásból leálltunk beszélgetni, valami cseh gyerekkel, aki minden nyelven tudott egy-két mondatot. Magyarul azt, hogy „jól megbasználak a kukoricásban aranyom”. A Propagandás 3 sör után én már nem nagyon akartam inni, de természetesen mindig került elém valami. Egy röviddel kezdtem, amit meg kellett gyújtani és szívószállal kellett inni. Magamtól szerintem sosem kóstoltam volna meg, de így vicces volt. Aztán még egy sör is elém került. Mivel mindenki eléggé részeg volt, neki álltunk táncolni, ez alatt szép lassan behúzták a cseh lányok a ciginket, sajnos nekem is odaveszett két száll szofim. Olyan kettő körül azért leléptem, mivel másnap 10-kor kezdődött az órám. Senki sem hitte el, hogy bemegyek rá, aztán végül mégis.

Szóval kedden bementem az EU órámra, főleg azért, hogy hátha kapunk valami plusz infót a jövőheti vizsgáról. Természetesen nem kaptunk. Az órán tudtam, hogy elaludnék, ha megpróbálnék figyelni, ezért inkább a mellettem ülő török lánytól megtanultam egy pár alap kifejezést, majd megtanított egy játékra, ami szerinte hasznos az unalmas órákon. A játéknak az volt a neve, hogy „SOS”, ami szerintem alapjáraton vicces, ha arra gondolsz, hogy végig szenvedsz másfél órát. A játék kicsit hasonló, mint az amőba, S vagy O betűt kell írnod, és ha a másik elrontja, ki tudod rakni, hogy SOS akkor pontot kapsz. Egyébként kúrvára unalmas lehet, hogy ha nem hagyod a másikat érvényesülni, úgyhogy én hagytam, de így is nyertem. Délutánra beszerveztem egy randit a csütörtöki cseh hölggyel. Előtte sikerült kicsit aludnom, de mire rájöttem, hogy nem csak a fáradtság nyomaszt addigra, már nem tudtam lemondani, így valószínűleg lázasan végig dumáltunk két órát. Azaz hagytam, hogy ő beszéljen és közben próbáltam ébren maradni. Sajnos kicsit kevesebbet hazudtam magamról a kelleténél, így népszerűségem rendesen visszaesett. (Egyébként egy nővérkéről van szó, aki két diplomával és hasonló rétegű társasággal rendelkezik, tehát pont az ellentétje az én életritmusomnak). Miután elbúcsúztunk egymástól, még felugrottam az osztrákokhoz, oda adni nekik a kis ajándékot, amit hoztak nekem otthonról (sokszor meghívtak vacsorázni, meg hasonlók, úgyhogy gondoltam meglepem őket valamivel). Ezen kívül lemásoltam az EU-s füzetüket, mivel én a jegyzeteléssel, az első órán elvesztettem a fonalat. A nation2nation party helyett inkább hazamentem, főleg mivel szarul voltam. Kerestem valami nagyon fárasztó horror filmet, aminek a végére betoppant a szobatársam, úgyhogy kapásból leoltott, hogy milyen faszságot nézek.

Szerdán aludtam, meg tanultam napközben. Este hezitáltam, hogy elmenjek-e a többiekkel kocsmázni, de épp nem volt hőemelkedésem és különleges volt a kocsma, ezért lementem. A hely arról volt híres, hogy magadnak csapolhatod a sört és kicsit más az íze, mintha hordóból jönne, mivel ez tartájból érkezik. A hely egyébként rohadt drága volt, én meg ismét nem voltam a toppon. Az egyik osztrákkal megdumáltuk, hogy mennyire megoldható náluk a különköltözés önerőből, mi a helyzet a nyugdíjrendszerükkel és miért jó a taxis meló. Az egészből annyi a lényeg, hogy az osztrák diákok sem tudnak önerőből lakást fenntartani, de nekik kötelező a szülőktől való támogatás, amíg tanulnak. A taxis melóról az derült ki, hogy ünnepnapokon, akár 280 eurot is meg lehet keresni, 10 óra alatt. A nyugdíjrendszer meg hasonló, mint nálunk és a fenntarthatósággal probléma van a lakosság megosztása miatt. Magyarul ott is csökkenő a népesség. 10 óra után kicsivel haza is értem és kerestem magamnak egy újabb filmet. Most gondoltam, hogy valami reálisabbat néznék, mint a múltból terrorizáló hülye picsás sztori, az előző napról. Kiválasztottam valami spanyol filmet „Svindlerek királya”. A film rohadt jó volt, azaz inkább szórakoztató, mintsem reális, de legtöbb trükk életszerű volt. Az este folyamán már erősen elkezdtem hiányolni a fűtést a szobából, ami hétvége óta nem üzemelt. Megkértem a szobatársamat, hogy írjon már a Hoffmanovának (főbérlő), hogy történjen valami, mivel előbb utóbb a meleg víz is elfogy.

Csütörtökre el is fogyott a melegvíz. A szobában továbbra sem volt meleg, de legalább a betegségemből kezdtem kijönni. Este úgy gondoltam, hogy a zenének van gyógyító ereje, úgyhogy lementem a salsa órára. Új tanár volt, akivel nem haladtunk semmit, több volt a fiú, mint a lány, így az óra utolsó 10 percébe pár nélkül maradtam. Úgy gondoltam, hogy ez az óra annyira szar volt, hogy inkább nem fizetek érte, így lementem cigizni, amíg a többiek megérkeznek. Velem jött egy brazil srác, akivel megpróbáltuk megfűzni a lányokat, hogy jöjjenek velünk táncolni, de ez nem sikerült, így ketten mentünk a szokásos salsa buliba. Az első táncnál kifogtam egy nagyon fura mozgású kezdő lányt, így tánc közben kiszúrtam a magyar lányt, a legelső kocsmázásomról. Odamentem hozzá „táncolunk?” kérdéssel. Szegény nem tudott táncolni, úgyhogy annyira zavarba jött, hogy nem is figyelt arra, hogy ki vagyok és mit mondtam, nekiállt angolul mentegetőzni. Aztán közöltem vele magyarul, hogy majd segítek, ezért egy kis szünet után összerakta a képet. Azon kívül, hogy felajánlott egy fuvart december 23-ára nem beszéltünk semmi érdekes dologról. Az este folytatásában folyamatosan kiürült a hely és nekem folyamatosan sikerült kezdőket felkérnem, úgyhogy annyira nem volt jó a buli. Szerencsére véletlenül találtam egy cseh lányt, akivel nagyon jót táncoltam, ezért 3-szor is felkértem, leginkább a kezdők után. A brazil srác idő közben lepacsizott egy lánnyal, majd miután a lány lelépett, a srác is megunta a bulit. Egyedül maradtam és természetesen, akkor jutott eszembe hazamenni, amikor 20 percet kellett várni a villamosra. Vicces volt, mert folyamatosan érkeztek még a nappali járatok (fél 1-kor), de vélhetőleg egyik sem oda ment, ahova eredetileg kellett volna, így inkább nem kockáztattam. A várakozás alatt megfigyeltem, hogy a tér tömve van rendőrökkel. 20 perc alatt 4 rendőrkocsit és 3 sétáló járőrt fedeztem fel. A villamoson további két rendőrrel találkoztam, na meg két ellenőrrel. A csehek rezzenéstelen arccal (szinte minden 3.) adták az igazolványukat, jegy helyett. Bizonyára nekik kicsit kedvezőbb a pótdíj vagy nem értem a dolgot. Az ellenőrök egyébként itt nagyon rohadékok. Nincs rá írva a homlokukra, hogy ellenőrök, mint nálunk és nem szállnak le egy megálló múlva. Fenn maradnak a villamoson, és ha elindult a jármű, akkor végigjárnak az új utasoknál. Engem kétszer is ellenőriztek, mert az egyik megállóba leugrottam dumálni egy pár spanyollal, akiket véletlenül láttam meg a megállóba.

Pénteken 8:30-kor megcsörrent az órám, én pedig lenyomtam és lazán visszaaludtam. 9:22-kor döbbentem rá félálomban, hogy nekem egyébként 10-kor kezdődik a sulim.  Mivel meleg vizem úgysem volt, reggelit, meg úgyis kihagyom legtöbbször, ha délben kelek, így 5 perc alatt összekaptam magam és elindultam a suliba. Csak 20 percet késtem, de tudtam, hogy nem maradok le semmiről, mert nagyon lassú és unalmas a tanár. Ebben a tanár is alátámasztott, mármint hogy nem maradtam le semmiről, mert pont Jézus volt napirenden, mint manager. Egyébként a tanár alapjáraton egy jóarc emberke, csak a nyelvvel vannak nehézségei és túlságosan belemerül az unalmas részletekbe, de ez valószínű azért van, hogy biztos legyen abba, hogy megértjük. Nálunk sajnos csak azt éri el, hogy elalszunk, de ez nyílván a generációnk hibája. Estére kiderítettem, hogy hol lesz a spanyol buli, de sajnos nem sikerült szereznem senkit sem, akivel összefuthatnék előtte, hogy megtaláljam a helyet. A lakás Zizkov közelében volt, ahol a szüleimmel szálltam meg. Amikor először itt voltam az volt a benyomásom, hogy Prága külvárosa koszos és nem valami kellemes. A tegnapi rendőrkaravánnal ellentétben, itt eggyel sem találkoztam, viszont találkoztam egy füves sráccal, aki le akart húzni cigire. Nem adtam neki, mert gondoltam, hogy akkor hátha vinni akar a barátainak is, de én hülye, megkérdeztem tőle, hogy milyen utcában vagyok. Kb. fél utca múlva, mikor kerestem az utcatáblákat utolért és felajánlotta, hogy segít megtalálni az utcát, amit keresek. Gondoltam, hogy a főúton maradunk, így nem lesz para, de rohadtul nem így volt. Lefordultunk az első kisutcában és elkezdett játszani egy kis bicskával. Meg kérdeztem tőle, hogy mégis mi a funkciója és mikor elmagyarázta, akkor már sejtettem, hogy a srác csak gyökér és nem veszélyes.  Mivel nem igazán beszélt angolul, így leginkább csak én beszéltem, ő meg dadogott, de azért folyamatosan néztem a hátam mögé, meg azt, hogy ki jön szembe. Egy idő után adtam neki két száll cigit, hátha egyből a cimborája lehetek, és tényleg oda visz, ahova menni akarok és végül így is lett. A buli egyébként fasza volt. Kb. 30 ember jelent meg egy 3 szobás lakásba. Mindenki eleget ivott, ahhoz, hogy társalogjon akár angolul is. Kiderült, hogy egy csomó Erasmusos megy a hétvégén Budapestre, csak a Fridge miatt. Az egyik hülye spanyol csak kirándulni menne Budapestre, de leugrana egy napra Pécsre is, mert ott vannak a haverjai, hasonló programmal. Mondtam neki, hogy egy kúrva nagy faszság, de spanyolok, úgyhogy nekik mindegy. Azt nem igazán akarom részletezni, hogy hány emberrel és miről beszélgettem, mert leginkább felületes dolgok voltak. Azaz az egyik spanyol lány mondott egy érdekes dolgot arról, hogy Spanyolországban igaziból 3 különféle mentalitású spanyol él, helytől függően. Számomra egyértelmű volt az elején, hogy a bulinak a rendőrség fog véget vetni. Elsőre csak a szomszéd csöngetett, ő elvileg egész normális volt, tehát nem is vették komolyan. Másodiknak a rendőrség, kb. fél 1 körül, úgyhogy hirtelen rohadt nagy csönd lett és kb. 10 perc alatt már mindenki az utcán volt. Egyébként a rendőrök itt is úgy működnek ilyen esetben, mint otthon. Elsőre figyelmeztetés, másodikra bírság, de ez szerintem így korrekt. Mondjuk nyílván ezt is embere válogatja, de én eddig csak ilyennel találkoztam. Mivel a társaság 3 felé akart menni, így nekem beugrott, hogy ők spanyolok, sokan vannak és ez nem túl pozitív tervezés szempontjából, ígyhát inkább hazamentem.

Szombaton már két napja nem zuhanyoztam, úgyhogy szóltam a francia csoporttársaimnak, hogy ha lehet, átugranék letusolni. Ott megbeszéltük, hogy este megyünk bulizni, főleg mert volt két vendégük, akiket nyílván nem csak a város látványosságai érdekeltek. Délután betoppant egy forma a lakásba, aki azt mondta, hogy megnézné a bojlert. Szerencsétlenségemre csak én voltam itthon és a forma egész jól beszélt németül, úgyhogy sajnos meg is értettem. Kiderült, hogy a házinéni küldött egy fószert, akinek lövése sincs a dolgokról, azaz kb. annyi, hogy neki is van otthon ilyen. Kiderült, hogy küldött egy telefonszámot, akit felhívhatott volna a néni csak nyílván nem akart fizetni. Ezen az egészen rendesen felbasztam magam, de nyomatékosan megkértem az embert, hogy azért találjon ki valamit. Este a Popocafeban lett megbeszélve a találkozó, de mivel nem találtam ott senkit, így átmentem a Propagandába, ahol a többiek már javában ittak. Ez után elindultunk egy Rock kocsma szerűségbe, ami annyira tömve volt, hogy annyi embert engedtek be, amennyi kijött. Tehát tovább sétáltunk egy koktélbárba, ahol a 3 sörre még ittam egy jó wiskey-t. Nem voltam részeg, de eléggé kipihent és vidám voltam ahhoz, hogy táncoljak, így a többiekkel átmentünk egy szórakozó helyre, ahol 500 forintért beadtam a 2 pulcsimat és a kabátomat, majd felismertem, hogy ez olyan zene, amit rohadtul utálok és mivel erre a többiek is rájöttek 20 perc múlva leléptünk. Ezzel elköltöttem az összes pénzemet és kezdtem magam kicsit kényelmetlenül érezni. Visszamentünk a Rock kocsmához, ahol még mindig ugyan az volt a helyzet, így végül megkerestük a villamosunkat. Én hazamentem inkább, mert fél 4-kor már nem volt kedvem beugrani semmilyen buliba, főleg pénz nélkül, de abban nem vagyok biztos, hogy a többiek nem kerestek még valamit a lakásuk környékén. A franciák gyakran csinálnak ilyen spontán kocsmatúrákat.

Vasárnap még tanultam egy kicsit. Kettő körül megérkezett a házi néni. Hozott nekünk egy porszívót. Bemutatkoztam neki, hogy ki vagyok, majd megkérdezte, hogy elégedett vagyok-e angolul. Gyorsan elmondtam neki 3 mondatba, hogy milyen elégedett vagyok a fűtéssel és, hogy reméltem a gyorsabb reakciót a problémára. Természetesen egy szót nem értett az egészből, úgyhogy rájöttem, hogy semmit nem érek a problémákkal. Tagolva elkezdtem megérdeklődni, hogy mégis mikor szeretne szerelőt hívni és mi lett a tegnapi manussal. Szerencsére a tegnapi manus megmondta a nőnek, hogy hívjon szerelőt, úgyhogy elvileg hétfőn már jön valaki, remélem olyan lesz, aki ért a dolgokhoz.

Az estémről még nem tudok írni, mert még hátra van egy salsa klub, de ha történik valami izgalmas, akkor megírom legközelebb.   

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://csehut.blog.hu/api/trackback/id/tr713358994

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása